fredag 5 november 2010

"Anything done for the first time unleashes a demon"

Välkommen! Jag heter Göran Semb och jobbar som serieöversättare och -textare, redaktör för tidningen Knasen samt korrekturläsare av korsord. Jag är också aktiv inom Seriefrämjandet. Eftersom mitt liv är relativt trist för en utomstående betraktare (också) kommer den här bloggen antagligen huvudsakligen att behandla andra saker – böcker och serier jag läser samt, i mån av tid och energi, en gnutta politik (svensk och amerikansk).

Jag kommer, vis av egen erfarenhet av att följa bloggar, att om jag bara har datortillgång uppdatera åtminstone en gång om dagen oavsett om jag har något vettigt att säga eller inte. Har jag inget vettigt att säga själv kommer jag helt fräckt att länka till någon annan som har det, och då kommer det antagligen att behandla amerikansk politik. Den kan nämligen vara mycket... underhållande (bara man kan låta bli att gråta åt eländet).

Återigen, välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar