lördag 27 november 2010

Åter från seriebutiken...

Dagens skörd:


Marvel Essentials är ett briljant sätt att få hem massor av serier utan att betala rövarpriser för samlarobjekt – och sådant som inte är samlarobjekt men dyrt för att det är gammalt. (Och många av de gamla Marvel-historierna är faktiskt inte särskilt bra, hur hädiskt det än må kännas att säga det, så jag vill inte gärna betala dyrt för dem.) 
En dag ska jag avsätta tid för att sätta mig ned och läsa igenom Captain Americas äventyr de senaste åren i ett sträck. 
Självklart ska man ha "Spirou" från början, och Modesty är en lika given klassiker. "Isvandraren" är en annan sorts manga än vi brukar matas med här i Sverige, så den ville jag pröva. 
Malin Billers senaste är en stark berättelse som jag misstänker kommer att konkurrera om Urhunden, "Cerebus" ska man så klart ha komplett även om Dave Sim förlorade något (kanske sin mentala balans) någonstans på vägen, och "Mini-Marvels" är både charmig och rolig.

Fortsättning följer på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar